news blog logo
news menu leftnews menu right
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Andet
  • Side:
  • 1

EMNE: Spansk Fankultur

Spansk Fankultur 6 år, 11 måneder siden #13398

• ThomasDS
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Hej boys. Nu er det sådan jeg går meget op i fanekulturer.

Som alle ved har England primært hooligans, også noget nogle som de kalder "The Lads", som bare kommer til stadion for at synge, og ikke skabe problemer.

I Øst-og Mellem Europa ser mange en del "ultras".

Her hjemme i Danmark er der ikke så mange klubber med i det med fankultur osv., men skulle mene vi har lidt af en blanding.
Klubber som AGF, min egen FCK og Brøndby har alle tre 3 velkendte, i hvert fald af dem i miljøet, hooligangrupper: White Pride, Copenhagen Casuals og Southside United. Samtidig er der dog også en del ultras fra samme 3 klubber, plus enkelte i AaB, måske OB, det ved jeg ikke helt.

Jeg har dog svært ved helt at finde ud af den spanske kultur. Den har vel et rygte fra at være rimelig kedelig, som på sin vis også er rigtigt, men der er stadig grupper som Yomus her fra VCF og Ultra Sur fra Madrid. Om der er hooligans ved jeg ikke, men en af mine venner havde dog en grim oplevelse da vi var i Barcelona med klassen her for 2 uger siden, hvor da han tog sin trøje af, og havde en Real-trøje på under, kom der en Barca-fan over for at tæske ham, han blev dog heldigvis holdt tilbage af sin kæreste, dette er dog ikke ensbetydende med han er hooligan, men havde ikke hørt om sådan nogle i Spanien før (måske på nær Real og Atlético).

Håber der er nogle der kan give mig oplysninger om den spanske fankultur?
VALENCIANISTA TIL JEG DØR!

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 11 måneder siden #13400

• Hoff
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Jeg går også meget op i fankultur da jeg selv er med i en uofficiel gruppe i Odense som har eksisteret i mange år. Er du med i noget i KBH, Thomas?

Og kan vi ikke godt blive enige om England også er dødt efterhånden på den front. De højere magter har fået styr på det der over for længst med top top videoovervågning osv.

Læste en artikel for 1 års tid siden om fankulturen i spanien, og den skrev at der ikke fandtes hooliganisme fraktioner. Selvfølgelig er der også folk i Spanien som vil være efter dig hvis du spiller lidt for smart / går med den forkerte trøje på det forkerte tidspunkt. Det går jeg hvertfald også op i Danmark.

Men generelt synes jeg det en fin spansk kultur. Jeg er mere ultras og til alt det hardcore så til min smag er den lidt for kedelig. Jeg vil hvertfald helt klart sige den generelle stemning er bedre i Italien, Tyskland & England.

Men det må også være dejligt at kunne gå til fodbold i spanien uden at frygte at dø eller noget. . Læste at der i gennemsnit dør 2-3 folk hver gang der er Old Firm over i Skotland og det samme med kampen om Rom i Italien. Vanvittigt.
Amunt València!

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 11 måneder siden #13401

• ThomasDS
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Roma-Lazio er galt i hvert fald. Ikke lige en familietur.

Ja, nu du spørger Hoff, så er jeg også med i en uofficel gruppe, for Ultras

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 11 måneder siden #13402

• ThomasDS
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Og nu vi er i gang, vil jeg lige brede det lidt ud. I USA har jeg mest troet at folk bare gik på stadion for at se store udbrændte stjerner, men Chicago Fire giver sgu god gas!

Og vi mødes jo om 2½ uge, Hoff. Ses vel på tribunen

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 11 måneder siden #13403

• Hoff
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Vi ses i byen. - Jeg har karantæne fra stadion.
Amunt València!

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 11 måneder siden #13407

• ThomasDS
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Nå for den

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 10 måneder siden #13718

• Danijensen
  • IKKE ONLINE
  • Nøglespiller
Fandt den video .. www.youtube.com/ultravcf#p/u/0/6qk7d-dIg4c

meget fed video.. 8.53 inde i videon kommer barcelona. så bliver der råbt grimme grimme ting haha

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 10 måneder siden #13734

• ThomasDS
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Hvis nogen der er interesseret, og ikke fik set Krimi5 om fodboldfans, ligger jeg inde med den. Kan uploade den hvis det er.

Men skal sige at det er DYBT latterligt alt der bliver sagt. Den eneste grund til vi fans bliver udstillet som "bøller", er pga politiets inkompetence! De ødelægger Superligaen. Hvis i har lyst til at læse artikler fra supporternes vinkel, så anbefaler jeg journalisten Tom Carsensens (Ekstra Bladet) artikler! Han er nok en af de mest populære (og eneste), blandt fodboldfans, og han forstår os! Menes også han medvirkede i Onside et par uger tilbage.

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 10 måneder siden #13735

• Hoff
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
ThomasDS skrev:
Hvis nogen der er interesseret, og ikke fik set Krimi5 om fodboldfans, ligger jeg inde med den. Kan uploade den hvis det er.

Men skal sige at det er DYBT latterligt alt der bliver sagt. Den eneste grund til vi fans bliver udstillet som "bøller", er pga politiets inkompetence! De ødelægger Superligaen. Hvis i har lyst til at læse artikler fra supporternes vinkel, så anbefaler jeg journalisten Tom Carsensens (Ekstra Bladet) artikler! Han er nok en af de mest populære (og eneste), blandt fodboldfans, og han forstår os! Menes også han medvirkede i Onside et par uger tilbage.

Vi er da også bøller. Ellers er i godt nok kedelige i KBH, og det plejer i ikke at være.

Jeg synes mere politiet udstiller os som sindsforvirret unge mænd som er droppet ud af folkeskolen i 7 klasse, og ellers har været på bistand hele ens liv. Hr. og Fru. Danmark tror på det de læser i medierne, og det er fremfor alt sensationsoverskrifter mm. fremfor egentlig god journalistik.

Det er dog ved at være for meget. Tiltaget på Søndag til Derbyet er langt ude, og jeg har LIDT medlidenhed med jer. Det er fuldstændigt absurd og jeg håber der bliver vist vrede til protesten.
Amunt València!

Sv: Spansk Fankultur 6 år, 10 måneder siden #13741

• ThomasDS
  • IKKE ONLINE
  • Moderator
Hoff skrev:
ThomasDS skrev:

Vi er da også bøller. Ellers er i godt nok kedelige i KBH, og det plejer i ikke at være.

Jeg synes mere politiet udstiller os som sindsforvirret unge mænd som er droppet ud af folkeskolen i 7 klasse, og ellers har været på bistand hele ens liv. Hr. og Fru. Danmark tror på det de læser i medierne, og det er fremfor alt sensationsoverskrifter mm. fremfor egentlig god journalistik.

Det er dog ved at være for meget. Tiltaget på Søndag til Derbyet er langt ude, og jeg har LIDT medlidenhed med jer. Det er fuldstændigt absurd og jeg håber der bliver vist vrede til protesten.

Jeg siger ikke jeg aldrig har blusset, men hvor slemt er det? De stempler jo mennesker i Krimi5. Jeg var med i Brøndby, men jeg er jo ikke hooligan. Selvom jeg tager til bold i Fred Perry sko og Stone Island jakke...

Forrsten, fint lysshow, sidst vi mødtes Hoff
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder

Login

Leveret af Joomla!. Designed by: Joomla 1.5 Template, interland. Valid XHTML and CSS.